Thursday, September 11, 2008

bulan puasa...

orang selalu associatekan bulan puasa sebagai bulan yang mulia yang ditunggu oleh semua umat Islam.. memamg sepatutnya kita menggandakan ibadah kita di bulan ramadhan ni..aku setuju..

aku sendiri pun tak nak melepaskan peluang keemasan ini...boleh dikatakan aku nak kumpul banyak pahala bulan puasa ni...

tapi masalah aku ialah....CEPAT BENGANG...
masalah betul la.. aku memang cepat marah...tapi aku jugak cepat sejuk...
tapi mulut aku merupakan satu masalah yang amat besar...
mulut aku suka keluar benda yang pelik-pelik... kalau aku dah marah tu...segala-gala macam boleh keluar...
tapi aku tak mencarut ok...
its a big different between mencarut dan maki... aku maki ja...mencarut tak main.. sesetengah manusia dia ingat dengan mencarut dia nampak cool....
hallluuuu... tak cool langsung ok...macam bagus ja..kalau betul bagus tak pa jugak..hahaha... aku kata ni kepada mereka-mereka yang suka mencarut di tengah orang ramai...kalau orang tak dikenali tak dengar..lantak la...

eh, berbalik kepada asal...hehe...apa ye.. apa yang aku nak cakap tadi...

ooooo...sebenarnya aku nak cakap kepada orang-orang yang tak pernah sembahyang...tapi bulan puasa baru nampak dia pegi solat..
aku pun bukan baik sangat..ada jugak yang ter miss..
tapi bagi aku bulan puasa ni mungkin akan merubah mereka-mereka yang aku sebut tadi..jangan lepas habis ramadhan habislah solat kau tu... kalau nak berubah, berubah la betul-betul...jangan hangat-hangat taik itik belakang rumah aku ja...eh belakang rumah aku ada rumah..mana ada itik..sorry

ataupun janganlah nak mengikut orang ja.. maksud aku kat sini.. bila orang ada A kau pun nak ada A jugak...bila orang beli B..kau pun beli B jugak...
oh..Tuhan... tak paham aku...
tapi betul jugak kata abah aku..kilang bukan buat satu kat kau ja...hahah..bankrap lah kilang tu...

tapi...apa aku merepek ni...ish ish ish...
baru aku ingat yang aku ni tengah mengasah bakat penulisan Bahasa Melayu aku..sebab kejap lagi aku ada ujian BM...heheh... baca belum lagi..

ok bye bye....

doakan kejayaan saya di dalam ujian Bahasa Melayu saya nanti wahai sahabat-sahabatku yang budiman...semoga kita semua di rahmati oleh Allah...

p/s:- baru aku sedar..poyonya aku
- dan BM aku teruk gila..boleh campak ke laut...camna nak test ni...wahhhhhhhhhhhh..... tetiba ja dalam otak aku...NAK BALIK RUMAH....huhu

1 comment:

Rmz said...

jgn hanye bulan ramadhan je,bulan lain pun wat ibadah byk2