Friday, September 5, 2008

SLANG

kenapakah orang Melayu kita boleh ada slang yang sangat tak munasabah.. bila dan di mana beliau cuma berada di over THE sea selama beberapa tahun sahaja..atau pun lebih tepat untuk aku mengatakan bahawa beliau hanya berada di over THE sea selama setahun....
ohhhh...apakah ini wahai Tuhanku...

cuba bayangkan..jika pada suatu masa dulu tatkala dan di mana aku pulang dari over THE sea dan membawa pulang slang di tempat tersebut...hahaha.. ok lah aku pun berada di sana selama hampir dua bulan...ok la tu...
hahaha...semua orang akan ketawa dan aku sendiri akan gelak sehingga jatuh tergolek-golek...
aku tahu di mana aku berpijak...

cuba bayangkan...mat saleh yang dari serata dunia...datang ke Malaysia duduk di Malaysia makan minum cari duit di Malaysia dan kemudian pulang ke tanah air beliau.. soalan ku...adakah beliau bawak balik kita punya slang... arrrggghhhh... jawab la sendiri soalan tu k...
tapi ni pandangan aku...beliau takkan sama sekali bawak balik kita punya slang.. tapi mungkinkah beliau bawak balik??? jawab la sendiri...heh

beliau yang mempunyai slang mat saleh akan mengatakan yang beliau telah terbiasa dan slang tersebut telah sebati dengan jiwa dan raga mereka...??? apakah,,..

<<<<<<>>>>>>>

biarlah mereka dengan dunia mereka....tapi sesetengah mereka itu mempunyai slang yang memang sedap didengar..itu memang tidak dapat dinafikan lagi... tapi hanya segelintir sahaja yang menyampah tu pun menyampah sikit ja...tak banyak pun...hahahaha...

whatever it is let them enjoy their life like what i'm doing right now with my life...hehehe...

aku tak prejudice or buruk sangka kat sesiapa...""hehehehe

3 comments:

Diyana said...

Hahaha!!
Btul2.. Yana..
Aku setuju..
Aku sungguh2 faham ape yg ko maksudkan! Ahak..! XD

Faezah M. said...

ahahahhhhh....kelakar,kelakar! aku mcm tau je seseorang yg memounyai karakter
"duduk setahun kat tempat mat salleh, slang tak bleh blah.." tu...

yana said...

haha...aku ckp tu generally ok...tak refer kepada sesiapa yang berkenaan...hahaha